Så var väntan över

Förra fredagen, den 8 februari, meddelade Novellix att de till slut korat en vinnare samt en andra- och en tredjepristagare. Dessvärre var jag inte en av de som fick stå på prispallen.
 
 
 
Visst är jag lite besviken, för jag hade trots allt rätt höga förhoppningar på den här tävlingen. Fast jag är ändå rätt nöjd med min novell och tänker därför inte hänga läpp för det. Däremot går jag och funderar på om jag ska arbeta vidare med den här novellen, eller om jag ska låta den vara som den är. Jag har en idé på hur jag skulle kunna utveckla den till en kortroman (eller något), men än är jag inte riktigt säker på slutet eller om det ens är något som någon annan vill läsa. Å andra sidan anser jag att man ska skriva för att det är kul och inte i första hand för att bli publicerad.
 
Nu är min tanke att jag ska fortsätta på ett av mina romanmanus som har legat i dvala i några år och försöka skriva klart det. Fast det blir kanske också att jag jobbar lite på "Novellix-novellen" också. Jag får se.
illusion - novellix - novellskrivande - novelltävling