Årets tredje medverkan

För några veckor sedan skickade jag in mitt bidrag till Ariton förlags kommande novellantologi med temat "den viktiga fikastunden". I svarsmailet som jag fick stod det att svar ifall ens novell valts ut för medverkan eller ej beräknades ges senast 26 augusti.
 
Redan igår fick jag det här svaret:
 
 
 
Det tog en bra stund innan jag kunde sluta le. I ärlighetens namn trodde jag inte att kvaliteten var tillräckigt bra för att hålla hela vägen fram. Trots att detta kommer bli den sjätte antologin som jag medverkar i (releasen är planerad till första advent), känns det fruktansvärt kul att få den här typen av erkännande. För jag utgår ifrån att de är opartiska när de väljer ut noveller. Exempelvis var det några antologier hos Ariton som jag inte blev utvald att medverka i, så jag har svårt att tro att min novell blivit utvald enbart för att det är jag som skrivit den.
 
Det känns som att det går bra för mig nu.
Ariton förlag - den viktiga fikastunden - novellantologi