Recension av #älskanoveller - 30 nyanser av frihet

Jag vet att jag säkert lider av hybris och att det är därför som jag gjorde detta, men tidigare har jag gjort någon inställning hos Google om att jag vill få notiser om när mitt namn nämns på nätet. Därför fick jag i höstas ett mail om att mitt namn hade förekommit hos Alba.nu. Närmare bestämt rörde det sig om en recension av novellantologin #älskanoveller - 30 nyanser av frihet. Med bultande hjärta klickade jag mig in på sidan och kunde bland annat läsa det här:
 
"Jessica Berggren Turban, född 1989, bidrar även hon med en berättelse om pennalism, men här handlar det om vuxenmobbning på en arbetsplats. Något som sällan debatteras men som är vanligare än vad folk tror."
 
 
 
Jag skrattade till när jag läste beskrivningen av min novell, för jag har själv inte sett den riktigt så - att det skulle röra sig om vuxenmobbing. Men det är det kanske? Frågan är bara vem i min novell som är mobbaren ...
 
Hur som helst var det både roligt och spännande att läsa det lilla om novellen. Tänk då om jag lyckas ge ut en egen roman. Tänk vad nervös jag kommer vara då!
#älskanoveller - 30 nyanser av frihet - recension