Mitt bidrag till Ariton Förlags novellantologi

Igår skickade jag in mitt bidrag till Ariton Förlags novellantologi Över en fika. Man har till den 7 september på sig, men jag kände att det var lika bra att skicka in den nu när jag var klar.
 
Den utvalda novellen blev Det är ditt val och den skrevs ursprungligen under våren 2006, strax efter att jag avslutat kontakten och relationen med en person som jag trodde att jag tyckte om. Jag hade slutligen insett att han lurade mig och ljög för mig. Dessutom hade han ett sjukligt kontrollbehov som sakta bröt ned mig. Strax efter att jag avslutat relationen, fick jag ett mail där han slängde över all skuld på mig.
 
 
Inspiration till den novellen hämtade jag dels från nyss nämnda avslut, dels från en annan vänskap som jag avslutade eftersom det visade sig att min "vän" ljög mig rakt upp i ansiktet utan att ens skämmas över det. Dessutom fanns det ingen anledning för honom att ljuga för mig. Jag valde att citera mailet som jag nämnde ovan, i valda delar i novellen. Jag har givetvis ändrat lite så att det ska passa ihop med resten av innehållet.
 
Eftersom Ariton Förlag ville att bidragen delvis ska utspela sig över en fika, har jag fått ändra den ursprunliga novellen och jag tycker själv att resultatet blev ganska bra. :-) Och då ska du veta att det inte är ofta som jag tycker om mina egna noveller.
 
Nu är det bara att vänta och se om min novell blir antagen eller inte. Senast den 17 september får man veta resultatet. Spännande!
Ariton förlag - novellantologi