Chans att bli årets bästa novell!

En annan novelltävling som pågår just nu är den som Collings Förlag håller i. Med maximalt 35.000 tecken ska man skriva en novell som berör och imponerar på juryn så mycket att novellen utses till årets bästa svenska novell. Man ska skicka in den senast den 30 april 2013 till [email protected].
 
 
Jag har ännu inte haft tillräckligt med tid och ork att delta i de andra novell-/skrivtävlingarna som jag har tipsat om, men jag är definitivt sugen på att vara med i den här. Problemet är bara att komma på vad jag vill skriva om. Såvitt jag kan se finns det inga begränsningar vad gäller tema. Nu gäller det alltså att spåna fram ett ämne. :-)
Hanan

35000 tecken ska det väl vara? För 35000 ord är typ 70-80 sidor 'o'

Svar: Haha! Hoppsan. Såklart skulle det vara tecken. Råkade helt enkelt skriva fel :-)
Jessica Berggren Turban