Nu är slutet nära

Nu är samtliga noveller som ska ingå i Alla dessa känslor skrivna. Totalt blev det 14 noveller. Kortnoveller ska jag kanske poängtera att det är. Jag har mixat både gamla och nyskrivna noveller, så de är eventuellt på olika kvalitetsnivåer. Dock har jag försökt att redigera till dem så att skillnaderna inte ska vara så uppenbara. Problemet är bara att man tyvärr stirrar sig blind på sina egna texter.
 
 
 
Så snart jag har fått in alla noveller i dokumentet, ska jag låta testläsarna få läsa och sedan fälla sina domar. Efteråt ska novellerna också få synas en och en på Kapitel1. Det är nog den här biten som är den mest nervösa - att få veta vad andra tycker om det jag har skrivit. Skrivandet blir på riktigt då och oavsett vad jag försöker intala mig själv, är texterna personliga. De är en del av mig. Mina skapelser. När kommentarerna kommer, kommer jag förmodligen inte våga läsa dem till en början. Förmodligen av rädsla för att de som läser ska tycka som jag - att mina texter inte håller måttet. Men jag kommer läsa alla kommentarer. Det måste jag. Hur ska jag annars kunna utvecklas?
 
När jag har skrivit novellerna har jag faktiskt försökt utmana mig själv genom att skriva dem så långa som möjligt. Jag är nämligen väldigt dålig på det. Mina noveller blir alltid så väldigt korta. Varför vet jag inte.
 
Men den här resan ska bli spännande. Känns som om det är nu det hela börjar. Mot äventyret!