Release av "Över en höstfika"

Lördagen den 15 augusti var det release av Över en höstfika  - där jag medverkar med min novell Det är ditt val - och själva releasen ägde rum på Wayne's Coffee i Sollentuna centrum.
 
 
Jag och min vän Cherry kom dit till ca kl. 16.00 och då var flera medverkande författare i full färd med att signera. När vi till slut hade hittat ett bord där vi satt medan jag signerade (jag höll av misstag på att sno ett bord från en familj som precis var på väg att köpa fika ...), blev det lite nervöst prat med några av de andra som medverkar i antologin. Jag trodde att jag skulle skämmas ögonen ur mig när någon frågade vilken novell som jag deltar med och jag inte kunde komma på namnet! På min egen novell! Det stod helt still i huvudet. Skamset fick jag bläddra i antologin ... Herregud! Jag tröstar mig med att det berodde på ångesten som jag hade.
 
 
När signeringen var klart, var det dags för gruppfotografering! Jösses, det var sannerligen inte lätt att veta vilken kamera som man skulle titta i när det fanns minst ett dussin ...
 
Det var trevligt! Kul att få se både vissa ansikten bakom några av novellerna, men även ansiktena bakom Ariton Förlag! Jag önskar bara att jag inte var så tafatt i sociala sammanhang som jag dessvärre är. :-( 
 
Jag ska försöka hinna med att läsa samtliga noveller i antologin. Det ska bli spännande!
 
Om du är intresserad av att köpa antologin av mig, hittar du köpinformation här.
Ariton förlag - Det är ditt val - Över en höstfika
Erica

Vad coolt att ha fått en novell publicerad! :)
Jag har skrivit en bok som en vän korrekturläser nu, så får se om jag lyckas ge ut den sen. Kanske. :)

Svar: Tack! Ja, det känns lite häftigt. :-)
Åh, vad roligt! Låter spännande. :-D Vad handlar din bok om? Jag önskar dig lycka till med boken! Det är ingen enkel match att få förlagen att anta ens manus.
Jessica Berggren Turban

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Vad roligt :)

Svar: Verkligen. :-)
Jessica Berggren Turban

Erica

Svar: Min bok utspelar sig i framtiden i en värld där religion inte längre är okej. Där träffar en ung tjej, Emily, som precis har flyttat till en ny stad en kille, Brandon, som är kristen och som sakta men säkert vänder hela hennes värld upp och ner... Den handlar i princip om att sprida budskapet om Jesus till alla människor har hört. Den är också lite science fiction-inspirerad när det gäller en del saker. Jag antar att jag får kolla på kristna förlag om jag vill ge ut den, heh. :)

Svar: Aha. Det låter som en intressant berättelse. :-) Tja, du kan alltid börja där, men om du lyckas vara väldigt säljande, kanske du kan locka även "vanliga" förlag att vilja ge ut den. Lycka till! :-D
Jessica Berggren Turban