Vem är jag?

 
 
Hej allihop! Mitt namn är Siri (med det tråkiga efternamnet Bengtsson - hade alla dagar i veckan hellre hetat Bernadotte eller liknande). Under nästa månad kommer jag bjuda på dagliga blogginlägg om mig och mitt liv! Främst om mitt arbete som sekreterare på advokatbyrå (för det känns som att det är där som jag tillbringar större delen av dygnet).

Vem är jag då? Jag är 25 år och bor i en mindre stad här i Sverige (vilken tänker jag inte avslöja, för lite privatliv får jag väl ändå ha?). Jag har varit tillsammans med min fantastiska pojkvän i fem år. Vi bor inte ihop än - tyvärr - men det är något som jag jobbar på. Marcus behöver bara lite övertalning.

För omkring fyra år sedan tog jag min paralegalexamen. Nu undrar du kanske vad katten det är för något? Om man jämför juristvärlden med sjukhusvärlden, kan man nog säga att om advokater är som läkare, är paralegals ungefär som undersköterskor. Typ. Jag har alltså viss juridisk utbildning och vet därför hur man läser och tolkar lagtext m.m., men jag får exempelvis inte åta mig uppdrag som offentlig försvarare eller liknande. Hänger du med eller låter det bara förvirrande? Strunt samma - det är bara en bagatell som du inte behöver lägga någon större tankekraft åt. Jag är så mycket mer än enbart en titel. Hur som helst, mitt arbete som sekreterare på advokatbyrå är rätt oförutsägbart. Man vet aldrig vad som väntar.
 
Kramar
Siri


Intresserad av att följa Siri under december? Hennes blogginlägg publiceras i sin helhet på Wattpad i boken “En sekreterares bekännelser”.