Lomma-Karlaplan

Jag har läst författaren Anders de la Mottes böcker i [geim]-serien och ett par böcker av författaren Denise Rudberg. Därför var det med spänning som jag började lyssna på deras podd "Lomma-Karlaplan". Den började sändas i början av 2019.
  
 
 
Det blir en del bok- och skrivprat (utifrån deras egna författarskapp och skrivprocesser - vilket är otroligt intressant att lyssna på!), men även livet i övrigt - på ett humoristiskt sätt. I skrivande stund har jag inte lyssnat på särskilt många avsnitt, men Anders de la Motte och Denise Rudberg har hittills fått mig att skratta till nästan vartenda avsnitt. Du behöver alltså inte vara litteratur- eller skrivintresserad för att lyssna. 🙂
 
Jag tyckte verkligen synd om Anders de la Motte när han i något avsnitt berättade om det värsta refuseringsbrev han fått. 😱 Det var hemskt! Och som exporterad skåning tycker jag att det är mysigt att lyssna på honom. Naturligtvis är Denise Rydberg grym hon med, men det är alltid något särskilt med att lyssna på sitt "modersmål". 😉
 
"Lomma-Karlaplan" är en podd som jag definitivt kommer fortsätta att lyssna på. Om du vill få dig ett gott skratt, är det här en podd att lyssna på! 😀