Gör mig redo för NaNo 2019!

2015 och 2018 försökte jag delta i NaNoWriMo - som går ut på att försöka skriva minst 50.000 ord under november. Man skulle kunna sammanfatta mina två tidigare försök som så här: Katastrof. Av olika anledningar har jag varit lååångt ifrån att lyckas med så pass många ord. Fast i år ska det bli annorlunda! I år ska jag verkligen satsa!
 
Både 2015 och 2018 var det "Besatt" som jag försökte komma någon vart med. Föga förvånande blir det samma sak i år, men i år blir det viss skillnad. Den här gången är manusidén annorlunda. Grunden är densamma, men en förändrad detalj gör att jag måste skriva om manuset från grunden. Denna förändring förtjänade därför ett nytt preliminärt omslag.
 
 
 
Min tanke har varit att planera och göra research det här året, för att börja själva skrivandet nästa år. Dock tror jag att årets NaNo kan vara den knuff jag behöver för att komma igång på allvar. Därför försöker jag göra den research jag kan till och med sista oktober och sedan kör jag igång. Eventuella justeringar får göras under redigeringsfasen. Nu kommer jag inte undan.
 
Jag har således uppdaterat min NaNo-profil. Ifall du vill bli min skrivkompis där, får du gärna lägga till mig. Mitt användarnamn är FruJessica. Kanske kan vi peppa varandra till att åstadkomma stordåd? :-D
 
November kommer bli en spännande månad i år.
NaNoWriMo