Romanarbetet inlett!

Som du kanske har sett på mitt Instagramkonto, har jag tagit mig tid att läsa igenom det jag dittills har skrivit på min roman (som går under arbetsnamnet "Besatt"). Dags att ta mig i kragen och skriva vidare - vilket jag också har börjat göra.
 
 
När jag började läsa manuset (för att komma in i berättelsen och hur karaktärerna tänker etc.), satt jag till en början med en röd penna och justerade texten. Emellertid insåg jag att det var en dum idé som dessutom stal tid, så till slut lade jag undan pennan och bara läste. Jag nästan skäms över hur många slarvfel som finns. Fast jag har bestämt mig för att bara skriva på nu, så att jag blir klar med manuset innan årsskiftet och därefter får jag gå igenom texten och rätta till alla fel.
 
Jag förstår verkligen varför jag inte orkade med att fortsätta med manuset innan - min huvudkaraktär är vidrig och ett riktigt praktsvin. Jag blir nästan generad över hans tankar och åsikter. Fast är man en psykopat, så är man ...
romanskrivande - skriva - skriva roman - vidrig huvudkaraktär