Nu på Wattpad

Som vanligt är jag troligtvis sist på bollen, men nu finns jag och några av mina texter på Wattpad.
 
För att vara helt ärlig kände jag inte till Wattpad, inte förrän författaren Mattias Lönnqvist tipsade om det i samband med mitt inlägg på Instagram om att jag inte kom med i Miramir Förlags antologi på temat "folktro". Jag tyckte att Wattpad lät intressant och kollade därför upp det. Sedan början av maj finns jag alltså där. Tanken är att först lägga upp de noveller/texter som finns på min hemsida och därefter kommer jag lägga upp utvalda noveller - som inte kommer finnas på hemsidan. Jag kommer enbart skriva på svenska, även om det tycks som att de som skriver på engelska kan nå en större publik.
 
 
 
För dig som inte heller har koll på vad Wattpad är, är det en sida för både läsare och författare och den finns även som en app. Man behöver ha ett konto för att kunna läsa texterna som finns där.
 
Med andra ord påminner det lite om Kapitel1.se, med skillnaden att Wattpad är mer globalt.
 
Ska bli spännande att se hur väl jag lyckas med Wattpad. Förhoppningsvis skaffar jag mig en läsarkrets. :-)
marknadsföring - publicera noveller - wattpad