Kommer medverka i "#älskanoveller - 30 nyanser av saknad"!

Nu har jag äntligen fått svar från Ordberoende förlag och de erbjuder mig att ingå i novellsamlingen #älskanoveller - 30 nyanser av saknad! När jag först såg mailet i inkorgen, vågade jag inte öppna det. "Åh, nej!" var min första tanke. Jag kände på mig att det skulle stå något i stil med "tack, men nej tack". Så det var med nervositet som jag öppnade mailet och när jag läste inledningen, satt jag bara och gapade.
 
"Kära novellist!
 
Juryn har nu enats, och vi vill härmed meddela att du är en av författarna som erbjuds att ingå i novellsamlingen #älskanoveller – 30 nyanser av saknad."
 
 
Det känns rätt stort för mig och framförallt som en form av bekräftelse på att jag trots allt har en viss läggning för att skriva. Annars skulle de väl inte ha velat ha med mig? Det här beskedet stärkte definitivt självkänslan och självförtroendet! Dessutom blir jag sporrad till att fortsätta att skriva. Vilken tur att jag inte har gett upp!
 
Novellen som kommer att medverka, har sin grund i en av mina egna erfarenheter. Fast den handlar inte om mig. Bakgrunden är (kortfattat) följande. Under låg- och mellanstadietiden umgicks jag mycket med en kille, som jag kom att se som min bästa vän. Under sista året på mellanstadiet samt under högstadiet, gick dock vår vänskap i kras och när vi slutade nian hade vi inte längre någon kontakt med varandra. För ungefär tre år sedan berättade min syster att den här killen hade kontaktat henne på Facebook och frågat hur det var med mig, eftersom vi inte hade setts sedan nian. Jag - som inte hade något intresse av att återuppta kontakten med honom med anledning av vad han hade varit med och gjort mot mig - tänkte inte mer på saken. Inte förrän jag skulle skriva en novell som handlade om saknad. Då tänkte jag återigen på min tidigare vän och började leka med tanken på hur en person som han eventuellt tänkte och kände efter alla dessa år. Jag måste dock påpeka att personen i novellen inte är min tidigare vän. Jag har som sagt bara lånat själva situationen.
 
Jag ska ta mig i kragen och bekräfta mitt deltagande i novellsamlingen så fort som möjligt. Jag håller dig uppdaterad om fortsättningen!
#Älskanoveller - 30 nyanser av saknad - #älskanoveller - Ordberoende förlag - novellsamling