Har jag tagit mig vatten över huvudet?

Jag försöker ju komma ur min depression och hitta tillbaka till skrivglädjen, men det är banne mig inte lätt. Mest är  väl att jag känner att tiden inte riktigt finns, men jag gör vad jag kan för att hitta små luckor här och var där jag kan skriva.
 
Ett bra sätt till att försöka få igång skrivandet igen, är för mig att delta i olika novell- och skrivtävlingar. En kväll hittade jag Vilja Förlags skrivtävling som går ut på att man ska skriva en lättläst text som förmedlar glädje och välbefinnande. Senast den 1 juni vill de ha in bidraget.
 
 
Glädje och välbefinnande? Kan jag verkligen skriva en sådan text? På senare år har mina texter nästan enbart varit "mörka" - på ett eller annat sätt. Jag satt och funderade länge på det där, men var till slut på väg att ge upp. Jag avskyr berättelser med lyckliga slut - hur ska jag då kunna skriva en sådan själv?
 
Jag har kommit på en idé som kanske kan fungera. Den utstrålar inte glädje rakt igenom, men om jag lyckas med det jag har tänkt, ska åtminstone början och slutet göra det.
 
Okej, då kör vi!
 
skrivtävling - vilja förlag
TIDSTJUVEN

Det låter som att du har en bra plan. Lycka till med skrivandet nu! :)

Svar: Tack! :-)
Jessica Berggren Turban

Robex Lundgren

fin blogg

Svar: Tack
Jessica Berggren Turban

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Lycka till, jag håller tummarna :)

Svar: Tack :-) jag har skrivit ihop en novell, men jag behöver komma upp i dubbelt så många tecken för att kunna delta. Håller på att redigera den nu. :-P
Jessica Berggren Turban