Utmaning avklarad!

Tro det eller ej, men jag lyckades till slut få ihop en novell till Vilja förlags novelltävling som - åtminstone enligt mig - förmedlar glädje och välbefinnande. I alla fall början och slutet. I vanliga fall avskyr jag lyckliga slut, men det här slutet tyckte jag om. Det är måhända lite förutsägbart, men jösses vad jag ryser av välbehag när jag läser sista meningen! Det var ett tag sedan jag var så här nöjd med en novell! :-)
 
 
Jag fick svar från förlaget idag om att de kommer höra av sig senast den 1 september med resultatet i tävlingen. Jag får med andra ord vänta och se. Varför måste september kännas så långt bort just nu? Hur ska jag kunna överleva sommaren med denna spänning?
 
Beroende på hur det går i den här novelltävlingen, funderar jag på att ha med den här novellen i en kommande julkalender. Förra årets julkalender hittar du här.
novelltävling
♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Skönt att du fick ihop en novell :)