Många tankar, ändå står det still

Nuförtiden har jag inte haft så mycket tid till att skriva, men hela tiden har idéer om nya skrivprojekt slagit rot hos mig. För att inte riskera att glömma bort någon idé, har jag ständigt tänkt att jag ska skriva ned varje idé så att jag sedan i tur och ordning ska kunna ta itu med dessa.
 
 
När jag nyligen tog mig tid till att göra detta, hade jag svårt att komma på alla idéer som jag tidigare haft. Ju mer jag tänkte, ju mer frustrerad blev jag.

Jag har tidigare fått höra att det är en bra idé att ha skrivböcker med sig för att kunna plita ned olika idéer och tankar. Visserligen har jag alltid med mig ett litet skrivblock i väskan, men det är inte ofta jag använder det. Kanske borde även jag börja ha som vana att skriva ned mina tankar? Då skulle jag åtminstone slippa den här frustrationen!
skrivprojekt - tankar och idéer