Ibland måste man våga chansa

Som jag berättade häromdagen har jag nu som mål att komma igång med skrivandet igen och att jag ska ta denna vandring i små steg. Jag har som sagt blivit klar med novellen till Kapitel1:s novelltävling och jag har i princip redigerat den utvalda novellen till Ariton Förlags uttagning - ska bara skriva in den i datorn och eventuellt putsa lite till på den.
 
 
Vad jag däremot inte hade räknat med, var att delta i någon annan novelltävling. Fast idag lade jag mitt bidrag till Hemmets veckotidnings novelltävling  i postens gula brevlåda. I ett kuvert såklart. Novellen som fick denna äran var ingen mindre än novellen som jag skrev utifrån Johannes bild It's a magical mystery time. Jag funderade tidigare på att lägga upp den på hemsidan, men som tur är blev det aldrig av och jag kunde därför delta i nämnda novelltävling. Vi får se hur det går.
 
Som om detta inte vore nog, funderar jag på att även delta i en annan novelltävling - Content centrals novelltävling. Jag har dock inte riktigt bestämt mig för om jag ska försöka mig på att skriva en helt ny novell eller återanvända en av mina äldre noveller. Jag har fortfarande lite tid på mig att fundera.
 
Det känns som om jag har lite flyt i alla fall. :-) Tummen upp för det!
Content Central - Hemmets veckotidning - novelltävling