Mitt bidrag till Maketes skrivtävling

Den 7 februari skrev jag om Maketes skrivtävling som gick ut på att man med max hundra ord skulle skriva början till en berättelse. Man skulle utgå från bilden på sidan. Jag skickade in mitt bidrag på nittionio ord den 9 mars.
 
Fast jag skrev mer än bara en början. På min vardagsblogg har man vid två tillfällen kunnat läsa två "sagor" som jag skrivit. Dessa baserade jag på spelet Setrak när jag var aktiv där. Mitt bidrag till tävlingen var alltså början till en sådan - dock nyskriven - saga.
 
 
Jag funderar på att utveckla de här tre sagorna till en enda berättelse. Eller, snarare att jag ska skriva en längre berättelse där dessa tre sagor utgör en del av den berättelsen. Fast det får bli senare när jag har avslutat mina pågående projekt som jag aldrig tar mig tid att jobba på.
 
Skulle du vara intresserad av att läsa en sådan berättelse? Som är lite som en saga?