Nya novelltävlingar

Egentligen hade jag inte tänkt att delta i någon mer novelltävling i år, eftersom jag har tänkt försöka att fokusera på ett av mina manus så att jag blir klar med det någon gång. Fast när jag såg dessa två, kände jag att jag inte riktigt motstå att delta. Det kliar för mycket i fingrarna. Frågan är bara om jag får tid till att kunna skriva några bidrag.
 
 
Den första tävlingen är Ariton Förlags tävling om förlorare ("losers"). Deadline är den 14 april. Jag hajade till när jag såg temat, i och med att förlorare/losers för mig är något väldigt negativt. Varför skulle man vilja skriva något på det temat? Jag satt därför och funderade länge på vad jag skulle vilja skriva om, fast det var först när Petra Ariton skrev ett förklarande inlägg om hur hon ser på temat, som jag faktiskt kom på vad jag vill skriva om. Det kommer att bli en ganska utlämnande text som baseras på mina egna upplevelser från min högstadietid. På den tiden ansåg ju min omgivning att jag var en "loser".
 
 
Den andra novelltävlingen som jag "sprang på" är Marwa Förlags SciFi/Skräcktävling på temat "modern teknik gone wrong" - det vill säga vanliga tekniska apparater och hjälpmedel som de flesta känner till och som använda i nutid, men som vänder sig emot sin användare. Haha! Den passar mig som handen i handsken, med tanke på vilken otur jag har med teknik ... Problemet är bara att deadline är den 31 mars. Kommer jag hinna få ihop något? Jag har två idéer om vad jag skulle vilja skriva om - eller snarare om vilka apparater som jag vill skriva om. Jag har bara inte riktigt klurat ut hur de ska vända sig mot användaren ... Okej, delvis vet jag på vilket sätt de gör det, men inte så att det kan bli en läskig novell. 
 
Jag får med andra ord fundera lite till. Det hade varit kul att skriva något på dessa teman!
Ariton förlag - marwa förlag - novellantologi - novelltävlingar