Mål för 2019

Som du kanske har märkt, har det varit ganska tyst på mina sociala medier. Anledningen är att min depression - som jag fick "tillbaka" hösten 2017 - har förvärrats och jag har knappt haft tid och ork för något annat än att hålla huvudet ovanför vattenytan. Bara att stiga upp på morgnarna har varit en riktig kamp. Men nu är det 2019! Ett nytt år med nya möjligheter.
 
 
I och för sig vet jag inte hur min depression och den ångestproblematik som jag för närvarande har kommer att utvecklas, men jag hoppas på att det bästa och väljer att försöka sätta upp ett mål för det här året. Under 2018 försökte jag satsa lite mer på skrivandet och ta det mer på allvar och nu när året är slut, tycker jag att jag lyckades rätt bra. Jag medverkade i tre olika antologier, fick en novell såld till Hemmets och 24Falkenberg samt 24Varberg skrev om min medverkan i de två senaste antologierna som jag medverkade i.
 
Vad har jag tänkt ha för mål då? Tja, är det inte dags att jag tar skrivandet till en ny nivå? Det tycker i alla fall jag och därför kommer jag göra vad jag kan för att bli klar med i vart fall ett av mina romanmanus som "ligger" och kanske kan jag även lyckas bli klar med novellsamlingen som jag har hållit på med i snart sex år.
 
Vad har du för mål för 2019?
mål - mål för 2019