Fjärde gången gillt?

Jag tror att jag blir galen!
 
Jag har ju tidigare berättat att jag först skrev Novellix-novellen på ett sätt och sedan en bit in i novellen, bestämde jag mig för att skriva på ett lite annorlunda sätt. En bit in i version två, kom jag fram till att jag trots allt ville fortsätta med den första versionen. Vad jag däremot inte har berättat här i bloggen är att jag därefter beslutade mig för att skriva på ett tredje sätt istället. Det perspektivet skilde sig bara lite från första och andra versionerna.
 
 
 
Det kändes bra till en början, men när jag hade kommit ungefär halvvägs in i tredje versionen började jag tveka. Visst kändes novellen lite naiv och som om den var skriven av en tonåring? Ungefär så som jag skrev när jag började skriva noveller? Det var då jag bestämde mig för att skriva på ett fjärde och helt nytt sätt. Det nya perspektivet skiljer sig radikalt från de tre första versionerna och stämmer mer överens med den grundidé som jag från början fick när jag kom på vad jag ville skriva om.
 
Om det ska fortsätta på det här sättet, kommer jag nog aldrig bli klar. Inte med tanke på hur lite skrivtid jag har för närvarande ...
illusion - novellix - novelltävling