En idé tar form

Tidigare berättade jag om Novellix novelltävling på temat illusion. Redan då hade jag ett litet frö till idé, men visste inte riktigt hur jag skulle göra med det som grodde i huvudet. Efter hand som dagarna gick växte sig idén allt starkare. Det jag vill skriva om är något som jag snuddat vid i ett par av mina noveller och är något som jag själv vid ett svagt ögonblick under gymnasietiden, själv övervägde. Dock tog jag förnuftet till fånga och "gjorde det rätta".
 
 
Igår kväll satte jag mig och skrev ned en hyfsat gedigen beskrivning av novellen - så att jag själv vet vad jag ska sikta på. Det är inte ofta jag blir exalterad över det jag ska skriva eller faktiskt skriver, men igår blev jag nästan eld och lågor när jag tittade igenom beskrivningen. Den här novellidén har potential att kunna bli något bra. Den kan bli spännande och intressant! Bara jag spelar mina kort rätt, så att säga.
 
Förvisso är jag partisk, men enbart utifrån beskrivningen skulle jag själv ha varit intresserad av att läsa den. Och den som känner mig vet att jag inte säger så särskilt ofta om det jag själv skriver!
 
Nu återstår bara att fundera ut fler detaljer. Sedan bör jag vara redo att sätta igång med skrivandet så snart november startar.
NaNoWriMo - novellix - novelltävling