100-gränsen nådd!

När jag i början av oktober i år startade mitt "författarkonto" på Instagram, trodde jag inte att jag så här snart skulle ha fått 100 följare. Men i skrivande stund har jag faktiskt nått den gränsen:
 
 
Visst, jag är medveten om att några av dessa konton eventuellt är troll- eller spamkonton. De uppenbara har jag faktiskt anmält som spam, men de jag är mer tveksam till har jag låtit vara. Även om jag inte förstår hur en medelålders amerikansk man kan ha glädje av mina inlägg - som enbart är på svenska - vill jag inte riskera att anmäla en oskyldig person. Men även om man räknar bort dessa "hjärndöda" konton, kommer jag ändå upp i cirka 100 följare. Hur roligt är inte det?
 
Några av dessa följare har börjat följa mig efter att jag valt att följa dem, men de allra flesta har börjat följa mig på eget initiativ och det känns ännu roligare! Annars kan man gärna tro att de som följer mig efter att jag börjat följa dem, enbart gör det just för att jag följer dem. Den "kulturen" tycks ju leva kvar här och där.
 
Något som jag tycker är småroligt, är att en bokbloggare - vars blogg jag följt i det tysta (= inte kommenterat eller liknande) i några år - följer mig på Instagram. När jag såg det kunde jag inte låta bli att le.
 
Ska bli spännande att se när jag lyckas komma upp i 200 följare. Fortsättning följer!
följare på instagram - författare på instagram - instagram