Arbetet med novellsamlingen är nu återupptaget

Under min semester (v. 32-34) satte jag mig vid något tillfälle och jobbade lite med novellsamlingen som jag till och från har hållit på med i några år nu. Jag har bestämt mig för att en gång för alla försöka bli klar med den, så att jag kan fortsätta med romanerna som bara ligger och "skräpar".
 
Jag fick delvis skriva om novellen som jag senast skrivit, eftersom jag insåg att den ursprungligen hade blivit ganska lik den novell som finns med i Över en regnbågsfika. Det kan bero på att jag skrev dem ungefär samtidigt och då var jag inte säker på att Ariton förlag skulle välja ut Underbara Johanna till att medverka i antologin.
 
 
 
När jag skriver det här inlägget, tror jag att jag vet vad som delvis fått mig att aldrig få tummarna ur ändan och slutföra mina skrivprojekt. Förutom tidsbrist är det också rädsla - rädsla för att ta steget och skicka det jag skrivit till förlag. Vid blotta tanken på att skriva ihop ett följebrev, får jag panik.
 
Därför försöker jag nu att inte tänka så långt, utan nu försöker jag fokusera på själva skrivandet och färdigställandet. Vad som sedan händer är framtidens bekymmer.
novellsamling - skrivprojekt