Novellen är nu "korrad"

I fredags hade språkgranskaren gått igenom min novell som ska medverka i #älskanoveller - 30 nyanser av frihet och skickade då tillbaka den till mig för genomgång. Efter några mail fram och tillbaka kom vi till slut fram till hur vissa justeringar skulle göras. Till min glädje var det inte alls lika många ändringar som i förra novellen och språkgranskaren tyckte att min novell var välskriven. Det gjorde mig glad att läsa den kommentaren. :-)
 
 
 
 
Om jag förstod det rätt är det den här veckan som antologin ska tryckas. Ska bli spännande att få hem den och se vilka andra novellister som medverkar! Förra gången var det enbart kvinnor. Blir det samma sak nu? Framförallt ska det bli spännande att få läsa de andra novellerna och se hur de övriga novellisterna har tolkat temat "frihet".
 
Som vanligt har jag tagit lite av min egen erfarenhet i min novell. Jag skriver bättre när jag har åtminstone ett korn av min egen erfarenhet med i det jag skriver.
 
Hör gärna av dig om du är intresserad av ett ex av antologin. :-)
#älskanoveller - #älskanoveller - 30 nyanser av frihet