Författarpresentation och nytt porträtt? Check!

Nu i helgen satt jag och skrev ihop en liten författarpresentation som ska vara med i novellsamlingen #älskanoveller - 30 nyanser av saknad. Ordberoende förlag hade skickat över en mall på hur de ville att texten skulle se ut, så jag följde den rakt av. Ibland känns det lättare att följa mallar än att - som det blev till Över en höstfika - skriva något själv. Jag brukar aldrig veta vad som är relevant att ta med eller ej.
 
 
Jag fick också ordna med en ny porträttbild, eftersom Ordberoende förlag ville ha en bild med minst 300 dpi och den porträttbild som jag hade sedan tidigare var endast 72 dpi. Får hoppas att de blir nöjda med den nya bilden i alla fall. Jag var hur som helst nöjd med den. :-)
 
Nästa steg blir i slutet av april, då vi ska få tillbaka våra noveller korrekturlästa. Blotta tanken gör mig nervös! Tänk om jag inte alls har lika stor tur som sist och att det är en himla massa som de vill ändra på? Nåväl, vi får helt enkelt se om cirka en månad.
#Älskanoveller - 30 nyanser av saknad - Ordberoende förlag - författarporträtt - författarpresentation