Ett lyckat avslut

Ett av mina mål det här året är ju att avsluta novellsamlingen Alla dessa känslor. Tanken med novellsamlingen är att novellerna där ska behandla olika känslor, såsom exempelvis avundsjuka, kärlek, ilska etc. Hur väl jag lyckas får vi se när jag är klar med projektet.
 
 
 
Den senaste novellen i samlingen som jag har skrivit på, handlar om avundsjuka och den blev ganska mörk. Problemet är bara att jag inte kan skriva ljus och glädjefullt, fast jag ville helst inte avsluta en redan mörk berättelse så mörk som jag tyckte att den blev. Därför satt jag och funderade och bollade även lite idéer med min make. Till slut kom jag på ett slut som jag själv tyckte var ganska lyckat. Det är inget "och så levde de lyckliga i alla sina dagar", men det inger hopp. Jag hoppas att läsarna tycker likadant. :-)
 
Redan nu tänkte jag höra mig för om det finns någon som skulle vilja agera testläsare av novellsamlingen när den blir klar. Dock ska man vara beredd på att det inte blir ett fysiskt exemplar, utan endast ett pdf-dokument som jag kommer att maila ut. Är du intresserad? Anmäl dig i så fall genom att skriva en kommentar till det här inlägget. Du måste ange din mailadress, men du behöver inte vara orolig eftersom det är bara jag som kommer se den. :-)
Alla dessa känslor - avslut - noveller - novellsamling