Än finns det chans!

Under mellandagarna kunde jag läsa på Twitter att juryn som utser vilka noveller som ska få vara med i Ordberoende Förlags novellsamling #Älskanoveller – 30 nyanser av saknad, skulle ha fler överläggningar efter årsskiftet. Så jag fortsatte att vänta med spänning. Kommer min novell bli antagen?
 
Dock började jag tvivla när jag såg att novellsamlingen redan ligger ute på deras hemsida. Jag tyckte att det kändes konstigt att de inte meddelat oss som deltagit om vår novell kommit med eller inte. Fast antagligen blev inte min novell utvald och till skillnad från Ariton Förlag, hade de kanske inte tid att meddela oss som inte kommit med. Lite dålig stil kan man tycka, men det är ju sådant som händer.
 
 
Fast när jag nu fick deras nyhetsbrev, tändes hoppet återigen;
 
"I maj släpps #Älskanoveller - 30 nyanser av saknad. Vad byter saknad för dig, för oss alla? Titeln kan förbeställas i webbshoppen (se nedan). Urvalet inför vilka som kommer att medverka i den är inte helt klart, juryn har en sista överläggning kvar innan alla vinnare kommer att meddelas. För dig som skickat in ett bidrag - håll ut!"
 
Det ska bli spännande att se när överläggningarna är klara. Jag håller dig uppdaterad.
#Älskanoveller - 30 nyanser av saknad - #älskanoveller - Ordberoende förlag