Kanske ändå inte Hemmets Veckotidning?

UPPDATERING: Jag har varit i kontakt med Hemmets Veckotidning rörande den här kommentaren och fått veta bakgrund m.m. Den informationen har gett mig mer förståelse för just det här fallet. Jag kommer att inom kort skriva ett nytt inlägg om detta.
 
Jag har ju som mål det här året att skriva minst två noveller som jag sedan ska skicka in till Hemmets Veckotidning och hoppas på att de vill köpa. Hittills har jag skrivit en och jag var i färd med att försöka skriva en till, när jag läste den här kommentaren (för att se en printscreen-bild av kommentaren, klicka på miniatyrbilden undertill):
 
"Lena:
 Hej!
Jag ser att många fler har blivit dåligt och nonchalant behandlade av hemmets veckotidning gällande inskickade noveller. Svaren dröjer väldigt länge t om två år!! Kanske längre? samtidigt som man kräver att novellen " ligger på is" och ibland uteblir svar helt!
Jag har också skickat in novell och fick löfte om publicering och väntade följaktligen och fick flera ggr svaret att det får vänta, lite, snart... för att sedan plötsligt få höra att de inte köpt novellen!!?? Urdåligt och ofattbart att man gör så mot sina skribenter och i många fall även läsare! Nonchalant och respektlöst!
Besvikna och frustrerade hälsningar Lena"
 
 
 
När man läser det där om att hon först fick löfte om att novellen skulle publiceras, men att hon efter ganska lång tid fick veta att novellen ändå inte köpts, blir jag tveksam till om jag trots allt vill fortsätta att lägga ned min tid på att skriva noveller till tidningen och sedan riskera att bli behandlad på det sättet. Hemmets Veckotidning svarade på hennes kommentar, men då skrev de bara att vi får försöka ha tålamod med att det kan ta tid innan de svarar. De nämnde inget om att de lurat henne - vilket de faktiskt gjorde.
 
Innan jag skickade in min novell, läste jag bland kommentarerna för att se ifall några av de frågor som jag hade, redan hade besvarats där. Jag hittade en kommentar som hade samma frågor som jag, men där hänvisade de den personen att maila till redaktören för att få svar. Jag gjorde således det, men fick endast till svar att jag skulle läsa på deras novellsida.
 
...
 
Det var just det jag hade gjort! Först nu har de gett ytterligare ett svar, men det hade de inte när jag mailade.
 
Jag får fundera lite till om det kan vara värt att lägga ned mer tid på detta eller om jag helt enkelt ska ge upp? Känner du till någon annan tidning eller liknande som köper in noveller? Jag är tacksam för alla tips!
 
Hemmets veckotidning - sälja noveller
Pia Ljungqvist

Hej Jessica,
kontakta gärna mig så kan jag berätta lite om hur vi ser på ovanstående kommentar. Jag tycker inte att det passar i den allmänna konversationen här. Du är väldigt välkommen att skicka noveller till oss!
Med vänlig hälsning
Pia L

Svar: Hej Pia. Jag menade inte att vara oförskämd, utan det jag skrev i inlägget var snarare min spontana reaktion efter att ha läst den kommentaren. Jag tar gärna kontakt med dig vid tillfälle.
Jessica Berggren Turban