Bra reklam?

Någon gång i höstas försökte jag mig på ett litet experiment med min vardagsblogg som gick ut på att jag lämnade av ett exemplar av Att slukas av mörker på tåget och i boken hade jag klistrat in ett meddelande där jag bad upphittaren lämna boken på ett annat ställe samt maila mig uppgift om var boken hade hittats samt eventuellt en bild på var boken hittats. Dock var det bara en som hörde av sig och efter det har jag inte hört något mer om boken, så jag har ingen aning om var den har tagit vägen. Lite synd, men jag hoppas att upphittaren har fått glädje av boken.
 
 
 
Hur som helst, den person som hittade boken undrade om det var ett sätt för mig att sprida reklam om mig, i egenskap av författare? Då hade jag faktiskt inte tänkt den tanken, men tyckte att det i och för sig inte lät så dumt. Därför försökte jag mig på detta i december förra året, när jag ändå åkte upp till Stockholm. Då lämnade jag ett exemplar av Att slukas av mörker på centralstationen i Stockholm och ett exemplar av boken på bussterminalen här i Falkenberg. I båda böckerna hade jag skrivit en liten hälsning samt adressen till min hemsida.
 
Hur pass bra marknadsföring detta var vet jag inte, eftersom det inte är någon som har hört av sig angående att böckerna har hittats, men jag tänker i alla fall intala mig att det är ett bra sätt att marknadsföra sig på. :-)
 
Har du andra tips på hur man kan marknadsföra sig?