Mitt bidrag till nya #älskanoveller

Som bekant medverkar jag ju i Ordberoende Förlags novellantologi #älskanoveller - 30 nyanser av saknad, som kom ut i juni i år. På årets bokmässa i Göteborg tillkännagav förlaget vilket tema nästa års antologi ska ha - frihet.
 
Så snart jag hörde vilket tema det skulle vara, visste jag direkt vad jag ville skriva om. Precis som med de andra novellerna under senaste tiden, blev denna rätt personlig. Novellen blev i och för sig inte riktigt som jag hade tänkt mig, men jag blev ändå rätt nöjd om jag ska vara ärlig.
 
 
Ur förra årets antologi.
 
I väntan på resultatet, väljer jag att inte gå närmare in på vad jag skrev om (vill inte riskera att påverka bedömningen). Däremot har jag bestämt mig för att ha med novellen i min egen novellsamling, för det fall den inte blir utvald att medverka i förlagets antologi.
 
Ska bli spännande att se vad juryn kommer fram till.
#älskanoveller - frihet - noveller