Halvvägs in i NaNoWriMo

Jahapp, då har halva november gått och således även halva NaNoWriMo. För att kunna komma upp i 50.000 ord under november krävs att man skriver minst 1.667 ord per dag. Det kan jag erkänna att jag inte alls har lyckats med.
 
Till och med den 12 november hade jag lyckats skriva totalt 3.791 ord. Det innebär kort att jag då låg 16.213 ord back och har 46.209 ord kvar att skriva. Nej, det låter verkligen inte bra. Om jag vill hinna med att skriva 50.000 ord under november, kommer jag behöva skriva minst 3.081 ord per dag. Med tanke på hur pass lite tid per dag jag har till att skriva, kan jag redan nu tala om att jag inte kommer hinna med det. Men jag ska ändå fortsätta att skriva så ofta och mycket jag kan!
 
 
Under nästa år ska jag - för min egen skull - ha den här typen av mål då och då. Kanske inte 50.000 ord, men däremot låter 30.000 ord mer rimligt för min del. :-) Även om jag inte kommer lyckas med målet för november, har NaNoWriMo varit stimulerande för mitt skrivande, eftersom jag faktiskt har kommit igång med skrivandet av Besatt. Annars hade manuset nog fortfarande legat och väntat på bättre dagar.
 
Hur har det gått för dig? :-)
NaNoWriMo