Ny novellidé!

Ja, nu har det hänt igen. En ny novellidé har ploppat upp i huvudet på mig och vägrar försvinna. På gott och ont kan man säga.
 
Eller, en novellidé är nog inte korrekt, utan snarare tre. Fast tanken är att alla tre noveller ska hänga ihop, men ändå kunna läsas separat. Antagligen kommer det bli tre stycken kortnoveller. Det där med att skriva långt har aldrig riktigt varit min grej.
 
Idén föddes redan i våras (om jag minns rätt), då en klient ringde och lämnade "k-nummer" på tre stycken utredningar som han tyckte att min chef, tillika hans offentliga försvarare, skulle begära ut från polisen. Han gav varje utredning ett namn, eller en kort beskrivning. Skämtsamt sade jag att det lät som halvtaskiga romantitlar och småskrockande höll han med mig.
 
Nu kommer jag alltså att använda mig av dessa "halvtaskiga romantitlar", men göra noveller istället. Måste bara se till att få tid till att skriva dem. Fast hur ska jag hinna det när jag har allt annat som jag också ska hinna med? Om dygnet ändå hade fler timmar och livet mindre måsten ...