Någon form av julkalender?

Jag vet att det är mitt i sommaren och att det sista som man vill tänka på just nu är jul och vinter. Tro mig, det gäller även mig. Sommaren är min favorittid på året, så just nu njuter jag för fulla drag av den efterlängtade värmen. Men, ibland behöver man också tänka lite framåt och det är det jag gör nu.
 
Varje jul är det fler och fler bloggare som anordnar julkalendrar på sina bloggar. Hos bokbloggare är det inte ovanligt att det bakom luckorna döljer sig boktips eller författarintervjuer. Nu när jag har suttit och grejat lite med mina noveller, har jag funderat på om jag till jul ska testa på att också ha en julkalender på den här bloggen och/eller på hemsidan. Det kommer i så fall inte bli den typ av luckor som jag nämnde ovan, utan i sådana fall blir det noveller. Om det blir en varje dag har jag inte bestämt än. Som sagt är den här funderingen fortfarande på planeringsstadiet.
 
Vad tycker du? Hade en sådan julkalender varit intressant? Hur ofta hade du i så fall velat att luckorna skulle publiceras? Vilket tema hade du velat ha? Ska samtliga noveller utspela sig under vintern, eller går det bra med noveller under andra delar av året också?
 
Som sagt finns det en hel del att fundera på. Fast jag kommer bara ge det ett försök om det finns intresse, för om det inte finns intresse för en sådan här julkalender känns det ganska meningslöst att ha en. Inte sant?
julkalender