Steg 1 avklarat!

Yes! Nu har jag blivit klar med redigeringen av  Om "om" inte fanns och den deltar nu i tävlingen Månadens novell på Kapitel1. Ifall du vill läsa novellen, finns den här (den finns även på min hemsida under fliken "Noveller").
 
Jag var dock lite förvirrad och en aning dum när jag skulle fixa i ordning novellen på Kapitel1. Den har sedan tidigare legat uppe för allmän beskådan och jag har tidigare fått en kommentar på den. Mitt problem var dock att jag inte lyckades lägga upp min nya omslagsbild. Novellen lades från början upp på den tiden då jag inte var gift och därmed fanns inte Berggren med på omslaget. Jag gjorde om det, men varje gång som jag försökte lägga upp den nya bilden, ville den inte visas. Jag förstod ingenting.
 
 
Till slut tog jag bort hela boken - med kommentar och allt - och det  var då jag insåg vad det var jag hade gjort fel. Det var inget tekniskt strul på Kapitel1 eller med min novell. Däremot var bildfilen för stor. Efter att jag hade justerat bildstorleken lite, fungerade det utmärkt att få fram omslagsbilden. Typiskt! Men men, jag får se det lite som att jag börjar om på ny kula med novellen. Den är ju trots allt redigerad och deltar i en tävling.
 
Om "om" inte fanns skrev jag under mitt andra år på gymnasiet. Inspiration till novellen fick jag från mina egna känslor som jag hyste för en kille som var helt och hållet olik mig själv. Jag började fundera på vilka känslor som två personer i en sådan situation kunde tänkas ha - eller inte ha - för varandra. Vilka tankar man kunde tänkas tänka. Dock ska jag påpeka att Sara i novellen INTE är jag själv. Det är ingen självbiografisk novell som jag har skrivit.