Dags för nya tag igen

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Då jag har haft det lite kämpigt en tid, har det inte riktigt fungerat med mina olika skrivprojekt som jag har försökt dra igång. Jag har till och med upplevt så mörka stunder att jag funderat på att sluta skriva helt. Fast jag är inte riktigt beredd på att ge mig. Inte riktigt än.
 
Dock ska jag försöka med små steg till att börja med istället för jättesprång. Bara tills jag kommer igång. Mitt första steg är att delta i Kapitel1:s tävling Månadens novell. För månaderna juni, juli och augusti är temat "Olika barn leka bäst" och där har jag beslutat att delta med novellen Om "om" inte fanns. Problemet är dock att den novellen i dagsläget är cirka 1.200 tecken för kort, så det innebär att jag behöver jobba lite med den. Vi får se hur det går. Jag har till den 14 augusti på mig.
 
 
Nästa steg är att skicka in en novell till Ariton Förlags uttagning till deras nya novellantologi. Du kan läsa mer om den här. För den här uppgiften har jag valt ut novellen Det är ditt val. Även den hehöver omarbetas - till och med mer än novellen ovan. Med andra ord kommer Det är ditt val i slutändan att vara delvis nyskriven. Med det här projektet har jag till den 7 september på mig.
 
Jag kommer redogöra här på bloggen för hur det går med de olika projekten.
giimee

hoppas det går bra för dig, lycka till1

Svar: Tack :-) Hittills har det faktiskt gått bra. Ska bara renskriva det ena projektet och skicka in :-)
Jessica Berggren Turban

Anna

Spännande! Jag älskar att skriva och har alltid gjort. Det ska säkert gå bra ska du se =)

LYCKA TILL ♥

Svar: Tack :-) Det har faktiskt gått rätt bra. Är bara ett projekt kvar som ska renskrivas och sedan skickas in. Vad för typer av texter skriver du? :-)
Jessica Berggren Turban

Ellen Delin

Lycka till! :)

Svar: Tack :-)
Jessica Berggren Turban

A-K.S- Dagdrömmaren

Vad kul, hoppas att det går bra :)
Själv har jag kommit av mig med mitt eget skrivande men jag ska snart försöka tvinga igång mig själv.

Svar: Tack :-) Det har faktiskt gått rätt bra :-P Ett projekt kvar att renskriva och skicka in :-) Har redan fått positiv feedback på novellen på Kapitel1.se, så det känns rätt bra nu :-) Okej, det är tråkigt när det händer :-( Har själv känt att behovet att skriva funnits där och man blir frustrerad när man inte får till det. Kanske kan vi hjälpa varandra att hitta tillbaka? :-) För mig har det hittills fungerat att ha den här typen av små delmål.
Jessica Berggren Turban

Ida

Lycka till!

Svar: Tack :-)
Jessica Berggren Turban