Dags att börja "bygga huset"

Jag tjuvstartade ju med Besatt när jag hade en annan idé med manuset. Det lilla som jag då hann skriva för hand, håller jag nu på att renskriva i datorn.
 
Eftersom jag som sagt vill att Joakim ska ha psykopatiska drag, har det blivit små justeringar. Jag försökte mig även på att skriva lite nytt, men eftersom jag hade glömt att ta med mig mina anteckningar om Joakim, kom jag inte särskilt långt.
 
 
När jag skriver vill jag gärna att allt ska vara perfekt på en gång. Därför händer det att jag kan fastna vid en formulering som jag inte lyckas få till. Dock försöker jag tillämpa det arbetssätt som Hanan vid ett tillfälle presenterade för mig: Man börjar med att bygga grunden till huset. Väggar, golv och tak. När det är klart, är det dags att inreda huset. Smycka det.
 
Vi får se hur det går med det ...
Hanan

jag jobbar nu på det sättet med två parallella projekt ;)