Röstningen har nu börjat!

Jaha, då kan man börja rösta på sin favoritnovell (eller kanske favoritnoveller - man får rösta på tre stycken) i Kapitel1:s novelltävling Månadens novell. Temat är "Olika barn leka bäst". Jag deltar själv med min novell Om "om" inte fanns. Du hittar tävlingen här.
 
Jag har inte hunnit läsa alla bidrag än, men några har jag ändå haft tid att ta mig igenom. Det finns definitivt potential (och konkurrens!). :-) Har redan hittat fyra noveller som jag gillar, varav tre har fått mina röster. Den fjärde visste jag inte riktigt hur den passar in på temat. Därför valde jag att inte ge den min röst. Men den är bra skriven, så jag har lite dåligt samvete över att inte ge den min röst ...
 
Jag ska fortsätta att läsa bidragen och se om jag eventuellt ska ändra mina röster. En av de noveller som jag har röstat på är jag ännu osäker på hur bra den passar in på temat. Jag ser eventuellt kopplingen, men är ändå lite osäker.
 
Eftersom jag aldrig deltagit i den här tävlingen tidigare, ska det bli intressant att se utgången.
Kapitel1 - novelltävling
Anna

Sv: Vad kul att höra, att det gått bra!
Tyvärr finns inte tiden till att skriva någonting för min del. I framtiden hoppas jag få mer tid över till det, men i dagsläget ser det rättså dystert ut...

Vart kan man förresten få tag på din bok "Att slukas av mörker"?

Kram!

Svar: Okej, det är tråkigt att höra. :-( det kan kännas ganska befriande att få skriva av sig, tycker jag. :-) hoppas att du mer tid till det snart.

Det går inte att få tag på boken 'Att slukas av mörker'. Den trycktes upp i 100 exemplar, varav min gymnasieskola fick de flesta, i och med att det var de som stod för kalaset. Boken trycktes på ett tryckeri och blev aldrig antaget av ett förlag.
Jessica Berggren Turban