Startskottet för "Besatt"

När jag i slutet av oktober var på väg ned till mina föräldrar, påbörjade jag en synopsis för romanprojektet Besatt.
 
Egentligen är jag inte särskilt förtjust i det arbetssättet. Oftast skriver jag bara på och ser var jag hamnar. Visst brukar jag ha en idé om var jag på ett ungefär vill komma, men jag brukar inte tänka igenom idéerna särskilt mycket. Dock har jag insett, efter att ha kikat på en del förlags hemsidor i och med Alla dessa känslor, att en del förlag kräver att man har gjort en synopsis.
 
 
 
Till min förvåning gick det faktiskt bättre än vad jag hade förväntat mig. Jag har lagt upp det på ungefär samma sätt som jag och Hanan gjorde under arbetet med Att slukas av mörker. Skillnaden den här gången är att jag skriver en kort sammanfattning med fullständiga meningar, under varje kapitel. När vi arbetade med Att slukas av mörker, skrev vi punktlista under varje kapitel.
 
Antagligen kommer den att förändras under skrivandets gång, men jag ska försöka hålla mig till den så långt det går.