"Hur börjar berättelsen?"

Makete.se håller också i en skrivtävling och reglerna hittar du här. Tävlingen går ut på att med maximalt hundra ord ska man skriva en början på en berättelse som har med bilden på sidan att göra. Innan den 15 mars 2013 ska man ha skickat in sitt bidrag samt svar på de uppgifter som finns uppräknade på sidan, till [email protected]. Det som är viktigt att tänka på är att inte bifoga sitt bidrag i en fil, utan man ska klistra in sin text direkt i mejlet. Annars kommer ens bidrag att anses som ogiltigt.
 

Att utgå från bilder när man skriver noveller tycker jag är både roligt och utmanande. Jag höll på en del med den sortens skrivande när jag gick på gymnasiet. Jag har funderat på om jag ska göra så igen - att välja några bilder som jag baserar mina noveller på - men det får bli när de andra skrivprojekten är klara. Just nu finns det för mycket som jag vill göra.

Problemet (för mig) med den här tävlingen är att man ska skriva maximalt hundra ord. Som jag har berättat tidigare tycker jag inte om när jag är begränsad. Fast jag förstår givetvis varför det finns en begränsning i det här fallet.

Utan tvekan blir det här en utmaning. :-)