Mitt bidrag till novelltävlingen

I tisdags blev jag klar med mitt bidrag till Skrivas novelltävling med temat "På vägen". Till en början hade jag problem med att komma igång eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle tolka temat. Jag valde i alla fall att till sist tolka det som att något händer när man är på väg någonstans.
 
Novellen fick namnet "Intet nytt" och utspelar sig på ett tåg när personen är på väg till jobbet. Kan redan nu klargöra att den inte handlar om mig själv, trots att det kan vara lockande att tro det. Så småningom kommer man kunna lyssna på novellen på hemsidan.
 
För mig innebär inte de här tävlingarna i första hand att jag vill vinna, även om en vinst givetvis skulle vara trevligt. Det är utmaningen som tävlingarna ger mig som är det viktigaste för mig. Genom utmaningarna får jag möjlighet att utveckla mitt skrivande. Jag tvingas att tänka på nya sätt i och med tävlingarnas regler, jämfört med hur jag tänker när jag skriver fritt.
 
Men det märks tydligt att jag inte skriver lika ofta. Jag känner mig rätt ringrostig när jag skriver. Fast det är bara att kämpa vidare. :-)
 
Jag fortsätter att hålla utkik efter olika tävlingar och håller dig uppdaterad om jag hittar något intressant.
CHERRY

Jag fattar inte hur du hinner med två bloggar samt jobb och allt annat xD

Svar: Haha, jag har faktiskt tre bloggar. ;-) Men det blir ju att jag inte prioriterar den här och paralegal-bloggen. Dock försöker jag ta mig tid lite då och då.
Jessica Berggren Turban