Efter en första genomgång

Nu har jag gått igenom de noveller som hittills finns i novellsamlingen Alla dessa känslor. Det fanns lite att justera - både språkmässigt och innehållsmässigt. Dessutom har jag valt att stryka ena novellen. Eventuellt kommer jag att skriva om den, då jag tyckte att det första utkastet inte var mycket att hänga i granen. Den kändes inte särskilt trovärdig och för mig är trovärdighet viktigt. När jag läste den fick jag känslan av att den hastigt slängts ihop bara för att få det överstökat. Huruvida jag kommer skriva om den eller inte återstår att se. Just nu blir det svårt eftersom varje försök slutar i att den fortfarande liknar ursprungsberättelsen för mycket.
 
Än så länge är mitt mål att Alla dessa känslor ska innehålla tio noveller. Det bör väl vara lagom, eller hur? Eller har du andra synpunkter? Vad tycker du är en lagom mängd för en novellsamling?